Crippen's Life

Alla inlägg under oktober 2007

Av Christian S. - 29 oktober 2007 21:11

Jag tänker mycket om kvällarna vad mysigt det hade varit om jag hade en flickvän. Det är inte alltid lätt att sakna att mysa eller att ha någon du kan dela dina tankar med. Varför kan inte du helt plötsligt stå där framför mig och bli kär i mig, medan jag blir förtjust i dig.


Just nu funderar jag på ta en promenad för jag behöver luft. Det räcker tydligen inte att öppna ett fönster. Vart ska jag gå, när jag väl tar en promenad? Har tyvärr ingen mp3-spelare längre eftersom den är trasig, blir tyvärr att lyssna på ljudet som blir när bilar åker förbi som är allmänt trist att lyssna på.


Men det jag saknar är att dela sitt liv med någon.


//MVH Christian

Av Christian S. - 27 oktober 2007 22:38

Jag undrar lite varför människor de som har röstat vill att jag ska mest skriva elakt om människor? Är det igenom tänkt att om jag skulle börja skriva elakt om människor så skulle folk sluta läsa min blogg. Njuter vi av att plåga andra människor? eller är det enda konstiga valet man kan göra på omröstningen så det blir roligt att välja det valet.


Det är ganska sent så mina formuleringar är nog konstiga på just denna blogg kanske är på dem andra också. Men jag försöker skriva så bra som möjligt så alla förstår. Jag vill vara proffsig med att skriva, i alla fall så alla förstår.


Ni kan ju kommentera om varför jag ska skriva elakt om människor? 

 

//MVH Christian 

Av Christian S. - 26 oktober 2007 11:49

Jag och min lillebror satt och spela Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles in time. Vi spela på normal och hard. Normal var ganska lätt men det blev mycket skillnad mellan Normal och Hard. För Hard blev det svårare att spöa ner Shredder. Här är lite bilder på när vi spelade spelet.


Det är ett beaten up spel, men det har gjort att miljön runt omkring kan bli farligt för det finns mycket som kan skada dig, trasiga plankor, Krang skjuter laser på dig, stort klot försöker döda dig, osv.


Men detta är ett kul spel, Jag skulle rekomendera spela det med någon kompis eller bror.


Laddar upp lite bilder på spelet.

Av Christian S. - 25 oktober 2007 11:15




Jag vill bara ha dig för en stund

Jag vill ha en kram

Jag vill känna värme

Jag vill inte längre frysa

Trött på att sova kall

Vill bli upptinad

Vill bli uppvärmd

Jag vill ha din värme


Av: Christian Sundberg (mig)



Jag tänkte jag skulle lägga upp en av mina dikter här på min blogg, hade inget annat att erbjuda just nu.


Av Christian S. - 24 oktober 2007 17:22

Det börjar med att se den klassiska Star Wars texten som rullar sakta uppåt medan den nya texten dyker upp så vi som "Star Wars fans" får läsa igenom om vad som har hänt. Jag börjar se luke titta både bakom sig och framför sig. Äventyret börjar och du börjar märka att det kan bli frustrerande med alla fiender som du möter på din väg till framgång eller rättare sagt tills äventyret är slut.


Du får möta en Tauntaun och du får rida på den, men det gör inte banan lättare. Jag tycker inte om när du ska skjuta ner Az robotorna som går på två ben och fyra ben som i filmen. När luke skjuter ut stål rep och lindar runt roboten. Fast det gör du inte i spelet självklart du åker runt och skjuter på dem. Och kan tyckas bli upprepande och tråkigt.


Jag vet inte vad jag ska skriva mer, jag kanske inte är så bra på recensera, men jag ger detta TV-spel 4 av 10. Med tanke på att det är gammalt.


Det här TV-spelet finns på Super Nintendo. Men kanske svårt att få tag på nu. Finns i så fall begagnat.

Av Christian S. - 23 oktober 2007 11:36

Jag funderar ibland ofta, när jag ska ta en promenad, vart ska jag gå? Finns det något fint ställe att gå till? Men jag får svaret tillbaka hela tiden att det inte finns något roligt ställe att gå till, så det blir lätt att man inte tar en promenad. Det är inte heller roligt att gå ut ensam heller. Jag kommer ihåg när jag hade någon att gå ut med och ut och gå blir så mycket roligare. Varför har jag inte såna här småsaker som andra har varje dag. Varför ska mitt liv vara annorlunda mot andras liv? Varför kan inte mitt liv vara trevligt och likadant som ditt? 

Av Christian S. - 22 oktober 2007 14:56

Jag ska recensera detta spel som titeln lyder. Jag tycker det är verkligen fina idéer i spelet, jag trodde det skulle vara som Street of rage, bara slås och gå åt höger. Men det finns del banor du får lov att tänka ut på vad du ska göra, men eftersom grafiken är inte direkt jätte bra om man ska jämföra det nya spelen. Så kan det vara svårt att se vad man ska göra och vad man ska grepa med sin grep pistol. Tänker just på en bana då. Andra är det nog mycket lättare. Jag njöt när jag spela igenom det, Och tanke på att det var ett licens spel så var det riktigt bra. Tycker Super Nintendos Batman spel har blivit riktigt bra. Det jobbigaste banorna kan vara när du ska köra batman bilen och komma till Mr. Riddlers Värld.


Jag ger detta spel 8 av 10.


P.S Vill också påpeka av att det var så coolt förut för då kunde samma titlar på olika konsoler som t.ex Sega och Super Nintendo ha olika spel upplevelse så är det inte idag.



Av Christian S. - 20 oktober 2007 17:09

Vad tycker ni jag ska skriva om? i min blogg?



Spel

Om min dag

Film

blandat av alla tre.


Vad tycker ni? Jag kanske ska göra en omröstning om detta istället för en blogg :) 

Presentation

Omröstning

Har du svårt att sova?
 Ja!
 Nej!
 ibland?
 Har inte funderat så långt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dina synpunkter på bloggen.


Ovido - Quiz & Flashcards