Crippen's Life

Alla inlägg under december 2008

Av Christian S. - 31 december 2008 20:18


Jag satt och fundera lite, när jag spelar Dead Space så känns det som jag är Issac, kanske inte precis Issac men någon vakande ängel som ser till att han inte dör en hemsk död. Jag har inte spelet igenom spelet än, det går lite långsamt för jag måste samla lite mod innan kan börja spela igen.


Att Aftonbladet pratar om att EA kanske kommer mjölka denna nya serie är väl lite hårt att säga, med tanke på att ett spel har bara kommit ut. 


Se på Final fantasy egentligen det fortfarande håller på med den serien. Den har nog blivit lite sämre senaste åren faktiskt. Men jag hoppas att det nya levererar. 


Demot på Dead Space får man nästan känsla av att spelet blir mer som ett action spel. När man väl börjar spela Dead Space får man en helt annat perspektiv. 


Jag har inte spelat en massa skräckspel, så därför är väl man lite skärrad. Men inte så man får mardrömmar inte.


Det jag inte tyckte om med spelet var, när man skulle skjuta ner asteroider dog några gånger innan jag klara det. Jag var också rädd att miljön i spelet skulle bli tjatig, men har inget att klaga på det. Kanske lite klagomål att du möter samma monster konstant.  



Av Christian S. - 30 december 2008 17:16


Detta kanske blir ett spel man bokar, jag är inte direkt säker eftersom jag har tight med ekonomin just nu. Jag måste börja studera vidare eller ta ett jobb. Skönaste med jobb skulle vara att man får mycket pengar, medan att studera får man bara så man klarar sig, men leder till något jobb i framtiden. Eftersom man ser en massa säljar jobb på arbetsförmedlingen. Jag har ingen släkt eller familj som äger en firma som jag kan börja jobba på.



 Jag har Killzone ett, när jag spelade det igen för några månader sen slutade jag direkt eftersom fienderna poppa upp framför en, tack vare den dåliga uppdateringen.


Men Killzone 2 kommer nog inte ha sådana problem. Detta verkar bli något stort, jag älskar FPS, eftersom jag sitter hela tiden på COD 4 multiplayer. Men stora frågan är, kommer detta bli lika roligt online som COD 4? Killzone 2 kanske du uppskattar mer single player än COD 4. COD 4 var ju så kort single player.


COD 4 = Call of duty 4



Av Christian S. - 30 december 2008 09:21

Jag har suttit i sängen och spelat lite Call of duty 4: Modern Warfare, online. Jag har ju fått lite vänner på min vännelista för jag hittade en människa som dels hade vänner som jag har addat också. Så nu spelar vi som ett lag fast väldigt tidigt på dagen förstårs eftersom vi har olika tidszoner.


Det kan tänkas bli jobbigt i längden, synd att vi inte kan spela en tidigare tid på kvällen. Jag får väl börja gå och lägga mig tidigare plus att vakna tidigt.


Har inte fått guld shotgun än eller guld snipern men snart så :)



Jag har placerat min blogg i Orsabloggkartan.se!

Av Christian S. - 24 december 2008 22:40

jadu, julen är över och besviken är man trots allt, nu tror väl ni jag menar julklappar men det menar jag inte alls. Jag tänker mer på att jag såg fram emot lite alkohol där jag skulle, men det blev det inte alls.


Men jag har lite alkohol hemma så det är okej, men jag hade velat haft lite där. Fast tal om julklappar så man kan bli besviken, lille bror alltid varit bra på det. Men blivit riktigt dålig med julklappar och presenter.


Han gav mig tandborstar till min el tandborste, besviken.

Han gav mig till julklapp ett par kalsonger medan han kommer få ett Wii spel (Resident Evil 4). Jag har nästan lust att sälja det och kalsongerna på tradera eller något för jag blir så jävla besviken.


Pappa toppar bäst på att ge mig den dåligaste Julklappen av alla tider. Galltvål, menar den julklappen är ju rätt patetiskt.


Blev trots allt klaga mål på julklappar men besviken mest på att det inte var någon alkohol där.

Av Christian S. - 7 december 2008 11:05

Trots att man inte gillar direkt dansband så kollar man på just detta för att Älvdalen är med. Jag bor själv i Dalarna, så därför blir det lite intressant.  Du hade bara två minuter att rösta och jag ringde och ringde men kom aldrig fram. Det tuta upptaget hela tiden så jag fick aldrig en chans att rösta.



Det nya har ju ingen chans att komma med eftersom Scott och Larz kristerz har varit från start.  Just att det är två band som bara kan gå vidare så blir det svårt att de nya banden som är med har svårt att komma vidare. 


Jag tror faktiskt att det blir Scott och Larz Kristerz i final. 


Artikel


Presentation

Omröstning

Har du svårt att sova?
 Ja!
 Nej!
 ibland?
 Har inte funderat så långt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dina synpunkter på bloggen.


Ovido - Quiz & Flashcards