Crippen's Life

Alla inlägg under december 2007

Av Christian S. - 27 december 2007 07:10

Jag har kollat på serien Dexter, först trodde jag bara med namnet och lite av handlingen som jag har läst, trodde jag detta var en dålig serie. Men det är bara bra eftersom serien överaskar mig varje avsnitt jag ser. Har kollat igenom Säsong 1 och 2. Jag hoppas det blir en tredje säsong och det blir det nog. Jag har inte något annars mer att tillägga.


Jag spelar två spel just nu Call of Duty 4 bara online just nu, eftersom jag har klarat singel player. Jag spelar också just nu The Orange box. Tycker det är ganska läskigt fast det är ett action spel.Kuslig musik och zombies dyker upp ur skuggorna. Jag skulle haft någon som satt bredvid mig när jag spelade spelet haha.


Men det hade varit skönt att haft en flickvän.

Av Christian S. - 22 december 2007 21:30

Ja, Julkänslan får jag, när jag hör julmusiken från TV:en och packar in julklapparna i fint julpapper då får jag känslan av att julen är nära. Jag börjar le lite inombords med tanke på att jag trots att man är nere kan inte undvika julkänslan och varför skulle jag? När det kan få mig att le lite.


Jag är tyvärr synd över att jag inte kan leverera blogg varje dag, men ni får ha tålamod, precis som när ni får lov att skaffa tålamod för att inte öppna julklapparna för tidigt.


Jag vill önska er alla en God Jul och gott nytt år.

Av Christian S. - 16 december 2007 16:28

Här kommer det en lista på ungefär vad jag vill ha.Detta är inte en lista som jag måste ha allt på listan. Bara några saker ur listan kan man ta.


Kanye West - Graduatio

en snygg tröja

Seinfeld - Säsong 1 + 2 Box

Högtalare till min dator

Uncharted - Drakes Fortune

Half-Life 2 - The Orange Box (PS3, tyvärr är den sämre än xbox 360 version, just typiskt, så går det när EA tar hand om saker. Varför kunde det inte göra PS3 versionen först och sen konventera)

Ratchet & Clank Future - Tools of Destruction




Av Christian S. - 16 december 2007 06:14

Jäpp är ledsen över att det inte blir så ofta jag bloggar, men det kommer ibland. Det är inte alltid varje dag du är skrivsugen. Jag kom och tänka på varför brukar vi killar säga att tjejer kan göra två saker samtidigt, när kom vi och tänka på det? När någon kille erbjöd sin kompis på en trekant med sin fru, att hon liksom kunde både suga och ta emot. Menar vi då att hon kan göra två saker samtidigt? Eller att hon kan både diska och laga mat samtidigt? Eller att hon kan göra två uppgifter samtidigt som inte vi kan(killar).


Jag satt och fundera lite bara...blir väl så när man sitter ensam i mörkret.

Av Christian S. - 12 december 2007 14:45

Jag sitter och spelar det hela tiden fast jag har klarat det på alla svårighetsgrader. Jag gillar den nya utmappade kontrollen, förra var lite sämre tyckte jag. Blev som ett rollspel eftersom för att kolla igenom kikhålet så var det på en meny och på menyn fanns att öppna dörren och om man var nära ett lik så skulle det bli fler menys val och bli långsamt i spelet, eftersom detta är ett smygar spel och gömma lik så behöver man mindre tid för att utföra saker annars blir man upptäckt. Det finns mer gömställen att gömma liken på Hitman: Blood money. som soptippen och kasta överbord om man är på båt banan.


jag kan inte minnas lika bra gömställen på det andra. Så det har blivit mer lättare att utföra saker och bättre kontroll. Men jag önskar ibland att det tidigare spelen hade samma kontroll så man njöt lika mycket, när man spela de spelen. Det negativa är väl att jag önska det fanns mer banor, så man hade mindre chans att tröttna på banorna.


Det är också negativ att Polisen kan rapportera på en sekund, så man hinner sällan skjuta ner honom innan han meddelar så resten av poliserna undersöker platsen man är och blir lätt upptäckt. Det andra negativa är att AI alltså datorn är osmart, när jag menar med osmart så känns den så omänsklig och vet exakt vart jag är fast jag gömmer bakom vägen, om den hade sätt mig först då hade jag förstått men annars förstår jag inte varför han vet exakt vart jag är. Så lite mer mänskligare dator tack. Man märker inte detta om man aldrig blir upptäckt. Alltså aldrig gör något misstag som att ta fram pistolen framför polisen eller gör något annorlunda.


Synd att utvecklarna till Hitman gör en ny serie, Kane & Lynch: Dead man, som jag tänkte skulle bli toppen, Det har säkert en bra story men verkligen tråkig spelkänsla. Eftersom polisen där kan se igenom vägar tydligen och vet exakt vart man är och träffar nästan alltid en fast man springer runt och försöker komma bort från kulorna.


Ta tillbaka Hitman och försök göra riktigt bra spel, och inte gör exakt likadant som Hitman: blood money. Man vill ju se lite nytt. Bättre AI(alla fiender som du möter som inte spelad av din kompis) och gör mer välgjort arbete.

Av Christian S. - 7 december 2007 21:29

Jag vill dig inget ont, men varför fortsätter ni ignorera mig? jag mår inte bra av det. Jag kan inte hålla mig frisk i mitt huvud hur länge som helst, jag börjar positiva impulser av dig.


Jag vill inte bli galen, snälla. Jag ropar på hjälp men ingen hör min svaga röst.



Funderar starkt på att spela lite Hitman: Blood money


Fan jag vill ha ett nytt hitman spel, synd att de som gör hitman, håller på med kane and Lynch och spelet blev ju inte direkt bra. Såg lite fram emot det spelet men nu blev man för besviken och tänker inte köpa det. Sett recensioner om spelet.


Eller så ska jag duscha och sen spela Call of Duty 4 online.

Av Christian S. - 5 december 2007 17:06

Ja helst när både elever och lärare är sjuka runt omkring, det blir att man undrar ibland hur ska man kunna klara sig från förkylning då.

Det blir ju att man får lust att stanna hemma och slippa bli sjuk men det går inte, för då blir det skolk haha.
Jag hoppas att smittspridningen slutar så man slipper bli orolig.

Jag får helt enkelt hålla ut och äta c-vitamin tabletter.


Jag blev också klar med Referatet samma dag som jag börja med det. Så jag säger grattis till mig själv.

Presentation

Omröstning

Har du svårt att sova?
 Ja!
 Nej!
 ibland?
 Har inte funderat så långt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dina synpunkter på bloggen.


Ovido - Quiz & Flashcards