Crippen's Life

Alla inlägg under maj 2008

Av Christian S. - 30 maj 2008 12:09

Jag vill diskutera om något som jag känner just nu. Det känns lite som jag blir lite kränkt för jag är man på den här skolan. Eftersom mina förra detta svenska lärare vela hela tiden ha tjejer i gruppen för att göra mer jämställd bild på diskutionen.


Jag får höra jämt och ständigt i historier att mannen är monstret och aldrig höra några positiva tankar. Varför ska jag straffas för att jag råkar vara man?

Usch jag bara hatar denna skola.


Nu kanske man blir lite ignonerad för man kommer lite sent idag, jag får aldrig göra ett arbete klart på en bra tid, eftersom det alltid ska hända något annat då(lunch), Någon annan behöver mer hjälp. Jag får vänta tills klockan 14:00 innan jag ska få min tid. Jag kanske överdriver nu, men det känns jobbigt ibland. Det är ju bara tjejer i gruppen(väldigt liten grupp)


Precis som tjejer är helt felfria, skolan gör mig nästan till en kvinnohatare.

Av Christian S. - 23 maj 2008 13:01



Ja tänk om man kunde lära ut allt om religion genom att läsa serietidningar, vad kul det hade varit.

Av Christian S. - 19 maj 2008 11:00

Jag orkar fan inte göra något i skolan idag. Jag vill bara hem och spela Grand Theft Auto 4. Jag är så trött på att läsa religionkunskap. Det kan också bli tröttsamt när man inte är någon diskutions grupp. Nu läser man på distans och man får ta sig eget ansvar och lära sig själv utan någon hjälp. Jag får ju hjälp av läraren, men det hade varit kul om man kunde diskutera om saken istället.


Jag lär mig in mig mycket snabbare då, än att läsa massa texter. Vad ska jag göra i höst egentligen? Om jag ska bli något, så känns det som jag måste flytta från Orsa. För att göra något jag vill göra, men det betyder att man ska flytta hemifrån och ta en stort ansvar över sin ekonomin. Vad ska man göra då, ta en massa lån och bli skuldsatt? Nej tack!. Finns det ingen annan väg?



Av Christian S. - 15 maj 2008 19:17

Jag avbokade på Disczone för först lovade de 7 maj. Det blev självklart föresent till 15 maj. Jag tänkte jag kan vänta på spelet till fredagen, så jag får spela hela helgen med GTA 4. Om jag inte hade avbokat från disczone så skulle jag få börja spela efter helgen, ja kanske senare. Eftersom det sa senare att det skulle få in spelen på fredagen istället för torsdag. För om spelet kommer in på fredagen har jag ingen  chans att få det över helgen eftersom det tar tid att skicka ett paket. 


Jag beställe igår(blev skickat idag) hos webhallen istället blev bara 20kr dyrare för mig. De brukar ha en snabb leverans så jag hoppas verkligen att det kommer i morgon för mig. Om jag får det i morgon har jag all världen att tacka webhallen för den underbara servicen. Annars kanske jag får lov att fråga efter Kolli-ID, för att se om vart paketet är någonstans.  


Jag hoppas spelet kommer i morgon......Jag vill så gärna spela det och ha hela helgen på sig blir helt underbart.

Av Christian S. - 13 maj 2008 12:54

Alltså nu menar jag inte att PS3 är skit, utan att det är riktigt bra konsoll. Den har alltid varit, men kanske lite få spel i början, som många gjorde skämt om. Jag tror inte xbox 360 hade bra spel i början, men kommer inte ihåg så mycket av det, eftersom det var så länge sen.


Nu tar PS3 revanch så många titlar jag ser fram emot:

- Metal Gear Solid 4: Guns of the patriots

- Killzone 2

- Resistence 2

- Little Big Planet

 - Resident Evil 5


Det finns många spel jag ser fram emot. Det jag helst ser fram emot just nu är att få spela GTA 4. Jag har nämlingen inte gjort det än, men ska göra det i veckan. Hela helgen på mig att spela spelet. Om jag får det på fredag.


Aftonbladet.se

Av Christian S. - 13 maj 2008 12:37

Jag vi kommer att få se Guitar hero 4 till jul enligt denna artikel. Jag själv har börjat spela Guitar hero 3. Jag har klarat det på easy mode. Men inte klara alla låtar perfekt. Alltid missar man någon tangent.


Jag kan inte förstå att det blir jobbigt, när man spelar det en lång tid. Jag blir trött i mina fingrar och varma rummet man befinner sig i hjälper inte mycket. Jag kan inte förstå att det kan bli ansträngande i längden. Det kanske är bara jag som känner detta. 


Aftonbladet.se 

Av Christian S. - 12 maj 2008 12:14

Vad jag menar med min rubrik är att jag inte fått min DualShock 3 eller GTA 4. Jag beställde DualShock 3 utomlands och GTA 4 på en svensk butik, Disczone.


Enligt de så ska jag få mitt GTA 4 under veckan i alla fall. DualShock 3 kan komma när som helst, vet ej när. Det jag vet är, i alla fall att de har skickat varan(står så i alla fall på sidan).


Jag längtar så efter att både få den nya handkontrollen(Skakfunktionen borde ha varit när de började sälja ut PS3). GTA 4 har jag bra kontakt med disczone med, bra kundtjänst. Det självklara känns att det har tagit lång tid. Man vill ju så gärna sätta igång att spela. 


  

Presentation

Omröstning

Har du svårt att sova?
 Ja!
 Nej!
 ibland?
 Har inte funderat så långt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dina synpunkter på bloggen.


Ovido - Quiz & Flashcards