Crippen's Life

Direktlänk till inlägg 28 januari 2008

Blue-ray is the shit

Av Christian S. - 28 januari 2008 22:05

Jadu! egentligen kan jag inte säga det som rubriken lyder, eftersom jag har en PS3 (blue-ray spelare). Jag har inte någon HDTV som jag har skrivit i tidigare texter. Men jag har samlat och skulle kunna köpa en nu, men funderar över vilken ska jag köpa? inte har någon kommentera min blogg om förslag vilken jag ska köpa.


Detta kanske jag skulle gjort i ett forum se om jag får ett svar där. HAHA beror också på vilket forum man ställer den frågan.



 
 
Ingen bild

Vista

29 januari 2008 00:50

Du nämner inte hur mycket pengar du vill lägga ut på TVn, men ungefär så här ska du välja:

20000+: Sony Full HD
10000-20000: Sharp Full HD
0-10000: Ett billigt märke, HD ready

Då tycker jag att du får mest för pengarna inom den prisgrupp du vill handla.

Tänk på att skillnaden mellan den dyra Sony:n och det billiga märket inte är jättestora. Det billiga märket kommer totalt sett alltid att vara mest prisvärt, om man inte råkar vara en bildbög.

Det här gäller enbart om man utgår från PS3 eller annan högkvalitativ källa. Så fort man hamnar på sämre källor (allt analogt och till viss del även allt digitalt som inte är minst 720p (HDTV)) så märker man större skillnader och inser att dom dyra är bättre.

 
USiT

USiT

29 januari 2008 07:13

Vad är Blue-Ray?
Antar att du menar Blu-Ray, och vet du om PS3 kommer att klara Blu-Ray Live som ser ut att bli den slutgiltiga standarden?
Har själv ingen BD spelare, men har planer på att köpa men för mig är PS3 inget att tänka på då den inte klarar 7.1 samt HD-ljudet som kommer med senare filmer.

När det gäller TV så rekomenderar jag dig att du går in i butik och TITTAR på tv apparaterna du är intresserad av och sedan fråga ställa frågor om den.
Prisklassen som Vista har satt är helt ok, men jag skulle nog höja översta till i alla fall 25000+

http://fotbollshjarta.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christian S. - 5 november 2013 00:26

Av Christian S. - 5 november 2013 00:22

  you can now pick what ring attire he/she should wear to the ring. You can pick random or any of your favorite attire. Undertaker's Tombstone when the opponent finally doesn't kick up after three. They should have done some similar thing to Gold...

Av Christian S. - 25 januari 2011 13:15


150g margarin 1 dl socker 1 msk vaniljsocker 3 msk kakao 3 dl havregryn 1 msk vatten 3 msk kallt kaffe 1 dl kokosflingor   Jag hade margarinet, socker och vaniljsocker ihop först och lät margarinet smälta innan jag tog fram elvispen...

Av Christian S. - 19 december 2010 14:45

Fan vad jag hatar att skriva egentligen, men det är ju för att jag är inte direkt bra på det.Det får mig hela tiden att låsa mig att skriva något bra, eftersom det kommer alltid dyka upp stora eller små stavfel och grammatik fel.   Vad kan jag gö...

Presentation

Omröstning

Har du svårt att sova?
 Ja!
 Nej!
 ibland?
 Har inte funderat så långt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dina synpunkter på bloggen.


Ovido - Quiz & Flashcards