Crippen's Life

Alla inlägg under januari 2008

Av Christian S. - 23 januari 2008 00:56

Bättre om jag kanske skulle skriva detta i ett forum eller något annat liknande istället för en blogg, men jag tänkte att ni blogg människor kanske vet i alla fall en del. Om hur man får mitt blogg inlägg till en vis artikel t.ex i Aftonbladet. Det säger att man ska kopiera länken och klistra in någonstans men vart då?


Jag behöver hjälp! 


Jag använder ju också bloggagratis.se så kanske det verktyg som gör att man kan skriva in länken, för att koppla med artikeln, alltså inte finns. 


Finns det någon som kan tipsa mig till en sida som kan hjälpa mig, eller skriv själv om du vet hur man gör som en kommentar. 

Av Christian S. - 22 januari 2008 08:21


Han som är host för American idol (Ryan Seacrest), Joakim Nätteqvist likar mycket honom just på den där bilden som är i artikeln. Jag själv kollade inte på Filmgalan. Hade för mycket andra roliga saker att göra.


Det jag vill ha hjälp med är att lägga upp bloggen till artikeln på Aftonbladet, jag fortfarande försöker lägga upp denna blogg nedanför artikeln på Aftonbladet.


Länken på artikeln finns här

Av Christian S. - 21 januari 2008 22:51

Man skriver in sitt kvitto nummer och väljer i en meny vilken avdelning detta handlar om som man undrar över. Jag gör det, och det säger att jag ska gå till närmaste butik jag menar, varför ha menyer och avancerat om det inte kan hjälpa en.


Det jag hade velat ha hjälp med är att min Handkontroll till min PS3 börjat redan blivit lite trasig eftersom den hela tiden ibland fastnat när man drar sin analoga spak framåt. Ibland gör den inte det, men oftast fastnar den och det är så irriterande när man spelar ett spel som Call of duty 4. Jag tyckte det skulle kunna skicka en ny handkontroll till mig utan problem. Fast så lätt ska man inte ha det. Det blir att åka till närmaste butik jag kan hitta tyvärr.


Jag hade velat att deras service var bättre, del andra sidor har riktigt bra service. Den service jag hade förut gav mig en ny sladd bara sådär för min sladd var trasig och jag skrev om mitt problem till sidan. Det var inget snack om saken.


Det har ju bara gått ett halv år och redan är kontrollen trasig, Jag tar väl hand om den också. Mina PS2 kontroller har inte haft de felen, fast jag har haft dem i längre tid.

Av Christian S. - 21 januari 2008 12:18

Jag har beställt det spelet och hoppas det blir en kul spelupplevelse. Jag hoppas det kommer i morgon annars kommer det på onsdag. Ska snart bli samtal med mig och Monika. Hon vela att jag skulle ta med min mamma så hon fick reda på vad som händer.


Jag är lite trött på skolan, jag vill ut och tjäna pengar så jag kan köpa saker jag vill ha fortare. Men tydligen kommer det ta ett tag. Jag hatar att jag har dyslexi men jag får lära mig att leva med det och acceptera.

Av Christian S. - 19 januari 2008 03:29

Ja !, det blir ett kanske för mig eftersom det är skönt att ha ledig det kan jag säga redan nu, men inte så skönt att behöva vara ensam och inte ha någon att vara social med. Beställde just ett nytt tv-spel,  "Uncharted: Drakes fortune". Laddade hem demot för ett tag sen från Playstation Network. Spela det några gånger men börja tröttna eftersom man inte kom vidare haha. Så därför ska jag njuta när jag spelar igenom hela spelet. Synd bara att det inte är uthållig, för när man väl spelet igenom spelet lär man inte spela det igen. Finns ju inget onlineläge men vad skulle det vara egentligen jag kommer inte på något. Kanske att man skulle göra co-op fast online då, samma historia som i singel player fast man är två om äventyret.


Jag vet inte längre hur jag ska fortsätta skriva, så jag sätter punkt här för idag. 


//MVH bloggaren

Av Christian S. - 17 januari 2008 00:00

Om ni har läst tidigare av mina bloggar har jag skrivit om att jag sakna att lyssna på musik när jag går till skolan. Men nu behöver jag inte längre sakna längre eftersom jag har en ny mp3-spelare. Om man stänger av mp3-spelaren för att man vill lyssna senare. Så hamnar man precis där man stängde av den när man sätter på den igen.


Det är så bra och bra ljud somfan för priset liksom. Den har också en radio men eftersom man bor i en by så kan det skrapa lite men det gör inget. Lyssnar ändå mer musiken jag har inlaggt, Värt att lägga in sina cd-skivor på datorn så man kan lägga sedan över till mp3-spelaren, så slipper man gå runt och bära på en cd-spelare och alla sina skivor. De skivor man fortfarande lyssnar på.


Tänkte skriva detta så ni har mer att läsa när ni vaknar och kollar in min blogg. Slipper ni känna er helt tomhänta när ni kollar min blogg. Har inte bloggat varje dag, för jag har brist på material att skriva.


Dyslexin blockerar ibland för mig att skriva, för jag känner att jag kan inte skriva smart som andra kan. Att jag hela tiden måste bli rättad för varje text man lämnar in. För man formulerar inte lika bra som man borde.

Av Christian S. - 16 januari 2008 15:46

Brist på sol betyder dåligt med D-vitamin, vad nu det menas, jag mår lika dåligt ändå eftersom jag inte har några vänner längre eller någon som älskar mig. Jag har blivit en främling och jag kan inte få någon att gilla mig längre.


Jag fattar ingenting, har jag blivit avvisad från guds paradis eller är vi egentligen från fiskarna. Om man ska tro på "vetenskap". Det hade varit riktig kul om vi fick en korrekt förklaring varför vi är här på jorden eller hade vi inte gillat svaret? Tänk om vi bara är ett experiment som gick fel?


När får jag ljus till min tillvaro? Måste jag flytta härifrån för att hitta någon att prata med. 

Av Christian S. - 12 januari 2008 19:47

Jag blev sugen på att spela det här spelet. Men visa sig att det inte finns någonstans på nätet. Kanske det finns begagnat i någon spelbutik får hoppas. Det kanske inte är så bra, jag vet inte. Men blev bara helt sugen på att köpa det idag, men har ingen spelbutik i närheten så det kanske blir i framtiden om det finns kvar.


Då kanske suget att köpa spelet inte finns kvar.


Om det är någon som har spelat spelet så kan ni skriva era tankar om det. Om det är någon bra spelupplevelse ?

Presentation

Omröstning

Har du svårt att sova?
 Ja!
 Nej!
 ibland?
 Har inte funderat så långt!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dina synpunkter på bloggen.


Ovido - Quiz & Flashcards